Bra vs Dåligt?

God morgon!

Har nu varit vaken en liten stund, ätit frukost kollat nyheterna och lite annat. Eftersom jag just nu sitter vid min mammas och pappas dator så har dom Aftonbladet som startsida oh såg lite intressanta saker där. Exempel på det var ett klipp om en 8 årig liten tjej som kommer från USA. Hon och hennes kusin som var något år yngre sjöng någon sång och någon spelade in. Klippet blev otroligt stort på Youtube och de två flickorna fick vara med i Ellen degeneres show där de fick träffa sin idol. Sedan fick de också jobba för dem och göra intervju med kända personer. Ett litet tag senare fick även ena flickan spela in låtar i studio.

Kolla på detta klipp så får ni se mer om det:
Bläddra till 05:42 minuter så börjar det då.




Jag tycker personligen att det är lite barnarbete när barnen jobbar. Okej om hon får spela in en låt bara för skoj men det där är på riktigt. Och som de säger i klippet så kommer hon försvinna från folks minne om bara några månader och stackars denna flicka då. Barn ska vara barn så länge som möjligt och att göra en sånhär grej någon gång är okej men nu tillhör det här hennes vardag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback